موقع الحق والضلال

الحق والضلال الحق والضلال
العودة الى الرئيسية

شاركنا برأيك ..أنا عاوز اتجوز أجنبية لأني بحتقر المصريات ؟

منذ 1 سنه April 24, 2016, 12:26 am
طباعة
بلغ عن المحتوى
شاركنا برأيك ..أنا عاوز اتجوز أجنبية لأني بحتقر المصريات ؟

خاص لموقع الحق والضلال

كتبت:نورهان عبدالله

نشر شاب مشكلته على احدى صفحات المشكلات على الفيس بوك يقول:"انا شاب عادي جداً كنت بحب واحدة و قربت منها و صارحتها بحبي ليها، بس هي كان ردها اني مش الشاب اللي بتحلم بيه، و حاولت انساها و جربت احب تاني، و للاسف عرفت ان البنات دي سطحية اوي، و كل اللي يهمها الشكل و المادة، المشكلة اني بعد التجربتين دول حاسس ان قلبي مات و بقيت بحتقر البنات فعلاً، و تعاملي اختلف معاهم 360 درجة، مبقاش يفرق معايا حب و لا غيره، بس بعد فترة و لما سافرت اتعرفت علي بنت امريكية و هي اللي حركت فيا المشاعر دي من تاني و احنا بنحب بعض بجد ، و هي عارفة اني راجل شرقي و ان ثقافتها غير ثقافتي و وعدتني انها تحترم ديني و معتقداتي، المشكلة ان اهلي معترضين و رافضين مبدأ الزواج من اجنبيه 
و خالي بيحاول يقنعني ان البنت المصرية هي اكتر حد مناسب ليا، و لو صممت هما قرروا انهم ملهمش علاقة بيا لو نفذت الي في دماغي 
انا بحبها فعلاً و ناوي اتجوزها و نرجع نعيش في مصر، هل العلاقة مع اهلي ممكن ترجع زي الاول مع الوقت ولا ايه ياريت تفكروا معايا. و شكراً

ملحوظة:

لو عندك مشكله وعاوز تشارك معانا بيها ارسل لنا علي الإيميل ده

[email protected]

موضوعات مثبته
شارك بتعليقك
ضع تعليقك
  • 1 Sasoo

هو كل واحد يسافر يتعرف على واحدة عرفت 20 واحد قبله ومش بعيد تكون عملت حاجة معاهم كمان ويقع فى حبها زى العبيط ويقول احسن من المصريات ايه الكلام الفاضى ده مش كل المصريات وحشين انت اللى كنت سطحى فى اخيارك زى ما هما كانو سطحين بالظبط عايز تتجوزها اتجوزها وممكن مع الايام علاقتك باهلك ترجع تانى بس فكر شوية واتنى فى قرارك وممكن كمان تختبر اللى احسن من المصريات دى وشوفها هتستحمل ولا لا

تبليغ بواسطة
كتب بواسطة Nourhan-Abdalla
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.