حكاية أغرب عريس تقدم لـ نرمين الفقي

منذ 1 اسابيع
June 21, 2022, 1:57 pm
تبليغ
حكاية أغرب عريس تقدم لـ نرمين الفقي

google-news google-news google-news

تحتفل الفنانة نرمين الفقي ، اليوم الثلاثاء ، بعيد ميلادها الخمسين ، حيث ولدت يوم 21 يونيو 1972.

لم تتزوج نرمين الفقي بعد ، وتحدثت عن سبب ذلك خلال لقاء في برنامج بيت العائلة مع الإعلامية نجوى إبراهيم ، على قناة النهار ، في سبتمبر 2021. وقالت: لا توجد قصة حب في الوقت الحالي ، والله إن قلت ، في بداية حياتي كان هناك عرسان كويسين على الإطلاق ، لكن أمي أحببتني أكثر من اللازم ، كان هذا نوعًا من التملك ؟ لكنه بيندرج تحت بند الحب،.

نرمين خلال اللقاء كشفت ايضا عن قصه اغرب عريس تقدم لخطبتها؛ وقالت: كنت عمالهم عزومه، دخلت والدته والله قالتلى كده: ايه ده انا مكنتش متصوره ان نرمين الفقى ساكنه فى شقه صغيره كده، وقومت بصلها وضحكت، وعيلتى كلها موجوده، امى قالتلها ان دى شقه والدتها الله يرحمها، قامت ردت وقالت: طيب وانتوا بتعملوا ايه بالفلوس اللى معاكم كده؟ مش تعملى لنفسك فيلا كده؟ ده انا قولت هدخل بيت محصلش! .

www.christian-dogma.com

نرمين الفقي

وكشفت: نجلها كان شخص كويس جدا، بس شخصيته كانت ضعيفه، ومعاقبتوش عشان امه ، وقالى احنا هنسافر لانه شغال فى السلك الدبلوماسى، وكنت مبسوطه من علاقتى بيه لانه كان انسان لطيف اوى لكن بعدها اديتله صينيه البسبوسه، جيبتهم بيتنا فى إسكندريه فى الفيلا، وقولتلها ادى البيت اللى حضرتك عايزه تشوفيه، وكتر خير جدتى انها ادتنى شقتها الصغيره عشان اعيش فيها لما جيت القاهره، جبتهم اسكندريه وفى اسكندريه رفضته وقولت لوالدته انا مش موافقه .

www.christian-dogma.com

مجال التمثيل

درست نرمين الفقي في مدرسة فيكتوريا كوليدج ، ثم تخرجت في كلية التجارة جامعة الإسكندرية. اكتشفها طلعت يوحنا ودخلت مجال الإعلان في أوائل التسعينيات. ثم بدأت تشق طريقها إلى مجال التمثيل في أواخر التسعينيات ، ومن أبرز أعمالها: الليل ونهايته ، عرب لندن . بنات حياتي ، رد قلبي ، أبناء دهشان ، طريق السراب ، الماضي يعود الآن ، حياة الجوهري ، الكرنتينا ، أحلامنا الحلوة . و ألف ليلة وليلة و للثروة و حكايات بندوق و ورد النيل وغيرها.




Email : answer@christian-dogma.com - Email Us
احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play