الحق والضلال الحق والضلال
البحث


الأنبا مارتيروس أسقف السكة الحديد يوجه رسالة قوية وتحذيرًا لرعايا الكنيسة

منذ 1 سنه
September 12, 2018, 6:45 pm بلغ
الأنبا مارتيروس أسقف السكة الحديد يوجه رسالة قوية وتحذيرًا لرعايا الكنيسة

وجه الأنبا مارتيروس، أسقف السكة الحديد ورئيس لجنة المصنفات الكنسية بالمجمع المقدس، رسالة قوية وتحذيرًا لرعايا الكنيسة من الذين يريدون خراب النفوس.

وقال:" يا ولاد يا بنات إنتو زعلانين ليه؟ ومعثرين ليه؟ دى حرب من عدو الخير علشان تبعدوا عن الكنسية وتعاليمها وإيمانها وكمان رهبانها إوعوا ياولاد وبنات المسيح تبعدوا عن عمود الحق وقاعدته ربنا يسوع المسيح له المجد".

وأضاف:"إوعوا تبعدوا عن القديسين وشفاعتهم ليكم، دول هما السند حافظوا علي حياتكم الروحية مع الله، دي حياة شخصية بينك وبينه، ماتخليش حد يخربها عليك مهما سمعت ومهما قرأت حياتك مع الله دي ملكك إنت حافظ عليها ماتخليش حد يسرقها منك!! ولا تخلي فكر الغير يحيرك لكن إرفع إيدك للمسيح وصلي وتعال نور شمعة أمام أيقونة شفيعك أو شفيعتك واسجد أمام الهيكل واسحب إيد أبونا وضعها علي رأسك علشان يبارك ويحالك ورنم مع الشمامسة أمام الذبيحة سبحوا الله في جميع قديسيه هاليلويا هاليلويا إلحق روح خلوة خد بالك إنت ناسي الترنيمة دي؟ ولا إيه؟ بتقول يسوع في السفينة ياريس + قوته عظيمة ياريس + يسوع في السفينة كن في سلام".
christian-dogma.com

هذا الخبر منقول من : الدستور











شارك بتعليقك
فيسبوك ()


احجز الان فى العاصمة الجديده تليفون 00201123000014

كتب بواسطة emil
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.