الحق والضلال الحق والضلال
البحث

تابعنا على



العودة الى الرئيسية

عرفت ازاى اني انا مسيحيه وايه يضمن بانك من نفس ديني؟

منذ 1 شهر
March 19, 2019, 10:54 pm
بلغ عن المحتوى
عرفت ازاى اني انا مسيحيه وايه يضمن بانك من نفس ديني؟

موضوع
الجزء الثاني عندما سمعت صوت شعرت وكاني اسمع صوت ممثل عبقري حساس في اداءه و كاني العالم توقف من حوالي علي تلك الجمله و سالت حالي ها انا ف حلم اما حقيقه و لكني تذكرت تلك صوت فهو مالوف عليا من قبل ،تذكرت وقلت لنفسي اذآ فهو سي روميو ولكن لم استطع ان اخبر ذلك شخص بانني تذكرته لاني شكت في ذاكرتي وربما اكون علي خطا فقلت: من صاحب رقم:سي روميو هههه فقلت:سي روميو هههه وياتري المره دي رقم امك وضحكت وكلي تريقه عليه هههه صاحب رقم: ربنا يسامحك بجد حبت اعيد عليكي ليس الا قلت: وانت ازاى تسمح لنفسك بان تعيد الاتصال بي مره ثانيه ي سي روميو صاحب رقم: بصراحه علشان انا عجباني قوة شخصيتك الي جانب طول لسانك الذي علي حق وكمان ضحكتك فانتي فعلآ اميره تستحقي ان تكوني اميرة بنات العالم كله **شعرت وكاني في مشهد روميو وجوليت حقيقي كيف سي روميو يقول كل هذه الكلمات بكل حساسيه وحب للحظه صدقت فعلآ اني انا حبيبته وملكة هذا الكون واميرة قلبه فكل كلامه دخل جواه قلبي فشعرت وكاني ساغرق في بحر كلماته الكثيره والحلوه بزياده قوي ولكني تذكرت مبادئي عن تلك الاولاد فهم كاذبون ويخدعون البنات في شبك الهوي فلذلك قررت ان ارد بعنف:كلامك الحلو هذا تقوله لحبيبتك شكلك نسيت اني دا مش رقم حبيبتك و عامتآ شكرآ لك علي تلك المعايده التي لم اقبله وارجو منك عدم الاتصال بي سي روميو:ليه بتقولي كدا انا لما قلتلك كل كلام دا كان دليل لاوضح لكي بانك شخصيه منفرده واميره في ذاته لماذا لا تعطيني فرصه لنبقي اصحاب واخوات مارو:انا اتفاجت من طلبه دا ودا لاني عمري ماكان عندي ولد صاحب ليا انا كان اخري صاحبتان نور ولولو وانا بصراحه خايفه خالص من ميولي لهذا الشخص ، فعلشانه انس طلبه فقلت انت عرفت ازاى اني انا مسيحيه وايه يضمن بانك من نفس ديني؟ قبل مايرد علي هذه الاسئله كنت الجزء الثالث مر اسبوع وسي روميو محاولش حتي الاتصال فقلت لنفسي لو ربنا مرتب اننا نبقي اصحاب هيرجع وادام محاولش الاتصال يبقي جات من عند ربنا وخلاص انس سي روميو بعدها قررت ارجع ليومي الطبيعي اللي مليان بروتين فكل يوم بقوم للمدرسه للمذاكره للاكل وخاصة لاني في ثانوي ولازم اطحن نفسي في المذاكره علشان احقق هدفي فطبيعي بقوم للمدرسه ساعه7صبح نور بتعدي عليا وبناخد في طريقنا لولو كل حاجاتنا مع بعض احنا ثلاثي وكل ناس عارفه كدا وكمان المدرسين نور:مارو شفتي يوسف اخويا عاوز يسافر مع اصحابه للشغل وماما هتموت من زعل وانا مش عارفه اعمل ايه **نور كانت مدايقه جدا وقاعده تحكي وتعيط وانا هداته شويه ولولو اخدت تليفوني علشان تكلم امه علشان طلبات البيت واحنا راجعين وهي بتكلم امه بتقولي :مارو رقم غريب اخره 17بيرن عليكي ساعته قلبي اتوقف مكانه ومش عارفه اعمل ايه قلتله كملي انتي كلام وفكك منه واحنا راجعين نور :قلتلي: انا رايحه اتكلم مع الاب الكاهن ولولو:انا رايحه اجيب طلبات لماما تجاي معايا انا قلتله انا تعبانه وراسي مصدعه وهرجع مع سلامه طبعآ كل واحده فينا راحت من جهه وانا قلبي فرحان اخيرآ سي روميو رن عليا راحت بسرعه رنت قبل مارجع البيت فهو طلع ذوق وقفل ورن عليا هو مارو: الو سي روميو سي روميو: اميرة الكبرياء اخبارك هههه انا تمام حلوه سي روميو: خلص بقي ووافقي اننا نبقي صحاب ارجوكي وافقي انا موافقه رغم اني بكره نسل الاولاد بس بما اننا هنبقي اصحاب وكلامنا في حدود الصداقه فانا موافقه علشان تبقي عارف اني قبلت صداقه كنوع من الفضول سي روميو: ههههههه بجد الحمدلله الحمدلله **ايه اللي بيحصلي انا حاسه بانه لاقي كنز اول مره احس بفرحه ذي فرحته ربنا يسترها لاني اول مره هدخل المغامره بدون معرفه حد سي روميو:ياتري اسمك ايه انا عامتآ هفضل اقولك اميره هههه خلاصةبقي قولي اميره مش لازم اسمي سي روميو: انتي مش واثقه فيا هيقعد يديني محاضره عن ثقه وان فعلآ مش بثق في بس ماعلينا انا لازم اقول اسم مستعار عبشان انا يستحيل هخلي منيع ثقه وبدات وقلت: ليديا اسمي ليديا سي روميو: اسمك حلو قوي وانا واثق فيكي ياصديقتي انك بتقولي الحقيقه .تعجبت من كلامه لانه بيحاول يوصل رساله وهي اني اقول الحقيقه حسيت من جوايا باني بغلط ولازم اترجع عن اللي بعمله ولازم افوق بقي علشان انا بنت ومتربيه ومينفعش اغلط في حق اهلي ولازم اوقف المغامره دي واقول لماما اني غلطت ووقفت الغلطه دي لكن فجاه جالي تفكير عكس تفكيري دا ولاقيت بقول لنفسي انا كبيره وواعيه وناضحه ومسئوله عن نفسي وعن حياتي واني اقدر احدد لنفس صح من غلط وانا ليه خايفه منه وهو حد لطيف وانا معنديش صاحب ولد وخلاص بقي هوقف تفكير وهبطل خوف وهكمل المغامره **اصعب حاجه هو اني الانسان يدخل في دوامة عقل والقلب ويفقد توزان وعدم رؤيه فاصعب مرحله هي مرحلة تشويش وصراع بين قلب والعقل فياريت نفكر وناخد قرار بهدوء لئلا نصب!! طبعآ عندي فضول قوي اعرف عنه كل حاجه فبدات باول حاجه وهي يوم مارنت عليا سي روميو كانت صدفه فعلآ؟ ودا رقم حبيبتك ياسي ههههه سي روميو:صدقني اه وكانت احلي صدفه لاني اتعرفت عليكي ياايها الاميره وعندي استعداد اقولك علي كل حاجه بس انتي عندك فرصه ووقت للاستماع اه عندي وقت علشان فضولي ههههه سي روميو:ليديا قصه حبيبتي بدات اني كنت بحب بنت اسمهةلارا وكانت خطيبتي وانا حبته من قلبي بجد بس في يوم كان فرح احد الاقرباء عندي وهي كانت معزومه معايا لاقيته بتكلم اهلي بطريقه مش كويسه وكله كبرياء فمن طبيعي تاخكني نخوه والرجوله واتعصب عليه علشان احترام اهلي من احترامي فهي بدل ماتعتذر من اهلي فراحت بكل قلة ذوق قدام الكل وقالت اني انا غلطان ولازم اعتذر فطبعآ انا رفضت فراحت سبتني ومشيت راحت نادت عليه وقلتله لو معتذرتش علي طريقته دي كل بينا هينتهي وخاصة كان كلامنا قدام اهلي واهله وفعلآ كل حاجه بينا انتهت والاهل حاولوا معانا ولكن احنا موافقنش قدام اصرارنا انا وهي وخلصت حكايتي معاه طب ليه رنت عليه سي روميو:علشان حنت ليه علشان انا حبته ياليديا لما تحبي هتعرفي وقبل ما سي روميو يكمل لاقيت ايد عليا ولما بصت جمبي لاقيت كيمو فبصت ليه وانا .؟!

نقلا عن الفيسبوك
 










اهم الاخبار
شارك بتعليقك
فيسبوك ()
كتب بواسطة roromoha
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.