الحق والضلال الحق والضلال
البحث


عقب تشيع جنازته اليوم.. القصة الكاملة للشاب القبطى عماد حليم الذى قتــل فى وسط الشارع بمنطقة الخصوص .. صور وفيديو

منذ 1 شهر
July 20, 2019, 2:49 pm بلغ



عقب تشيع جنازته اليوم القصة الكاملة للشاب القبطى عماد حليم الذى قتــل فى وسط الشارع بمنطقة الخصوص صور وفيديو

عماد حليم شاب زي الفل من شبرا الخيمة بيشتغل في الملابس يوم الجمعة 12 يوليو حوالي الساعة 9 بليل راح منطقة الخصوص بعدها بكام ساعة إخواته عرفوا إنه في مستشفى المطرية بيموت! مضروب في وشه وعلى دماغه وعنده نزيف داخلي في المخ حاولوا يسعفوه ولفوا بيه على المستشفيات لكن الوضع من سيئ لأسوأ دلوقتي عماد في مستشفى_الرحمة في مصر الجديدة على أمل إن الوعي يزيد لأن الوعي 3/ 15 ودا طبيا معناه إنه شبه ميت عماد حليم اتضرب على دماغه لحد ما فقد الوعي وبيموت أهله مش هيسيبوا حقه وعاوزين يعرفوا اللي حصل ومين اللي عمل كدا فيه راحوا قسم الخصوص لقوا عماد متهم! طب ازاي متهم وهو بيموت وفين المجني عليه أما هو متهم المحامي طلب يشوف المحضر النيابة رفضت رقم المحضر ١٤٢٨٤ جنح الخصوص والمفاجأة إنه لما طلب يشوف تفريغ الكاميرات اللي في الشارع اللي حصلت فيه الواقعة لقى قسم الخصوص مابعتش الفيديوهات للنيابة! هو علشان مفيش في أهله لواء ولا عضو مجلس نواب حقه يضيع ولا علشان مسيحي وعلى دراعاته صلبان فيضرب ويموت ومالوش دية!   إيه مكتوب في المحضر يخلي قسم_الخصوص يخفيه وإيه اللي ظاهر في تفريغ الكاميرات يخلي القسم مايبعتهاش نيابة_الخصوص احنا عاوزين#النائب_العام يجيب لنا حق عماد_حليم   

الجنازة التي اقيمت بكنيسة العذراء ببجام شبرا الخيمة. و يبلغ "عماد" من العمر 37 عام يعمل بتجارة الملابس في شبرا الخيمة و والده متوفى، قتل في ظروف غامضة بمنطقة الخصوص، و كانت هناك تقارير أولية تشير إلي أن هناك أثار ضرب علي جمجمته أدت إلي نزيف في المخ، و لم تتمكن أسرته من إنقاذ حياته و فارق الحياة.














شارك بتعليقك
فيسبوك ()


احجز الان فى العاصمة الجديده تليفون 00201123000014

كتب بواسطة emil
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.