الحق والضلال الحق والضلال
البحث

محكمة الأسرة في أسبوع.. يسرا تطلب الخلع صحيته نحتفل بعيد ميلاده كسر عضمي .. حسام عايز بنتي لأن أمها مقضياها فسح وسفر .. نورهان اديته كل فلوسي ورفض يعالجني من السرطان

منذ 1 شهر
November 15, 2019, 12:23 pm بلغ
محكمة الأسرة في أسبوع.. يسرا تطلب الخلع صحيته نحتفل بعيد ميلاده كسر عضمي .. حسام عايز بنتي لأن أمها مقضياها فسح وسفر .. نورهان اديته كل فلوسي ورفض يعالجني من السرطان


شهدت محاكم الاسرة العديد من القضايا المثيرة والعجيبة، أبطال هذه القصص أشخاص عاديون مثلنا ولكن كتب لهم القدر أن تسجل أسماؤهم في سجلات القضاء، ورصد "أهل مصر" أهم قضايا الخلع فى أسبوع.

يسرا تطلب الخلع: "صحيته نحتفل بعيد ميلاده كسر عضمي"

صدمتي كبيرة جدا لما لقيته ضربنى وسحلني في الشقة، عشان صحيته من النوم نحتفل بعيد ميلاده وكنت عملاها مفاجأة ليه، فكسر عضمي منه لله" نطقت بهذه الكلمات يسرا وهى داخل محكمة الأسرة بشمال الجيزة لطلب الخلع من زوجها بعد 7 شهور من الزواج مبررة استحالة العشرة معه.

حسام لـ قاضي الأسرة: "عايز بنتي لأن أمها مقضياها فسح وسفر "

تقدم حسام بدعوى قضائية أمام محكمة الأسرة لإسقاط الحضانة من طليقته وأخذ ابنته للعيش معه مبررا ذلك بقوله "أخدت حضانة ابنتها وهى مش مهتمة بيها طول الوقت سايباها مع الشغالة ومقضياها فسح وسفر فى شغلها وشايف انى أولى من الشغالة بتربية بنتى".

نورهان في دعوى نفقة: "اديته كل فلوسي ورفض يعالجني من السرطان"

سافرت معاه واتحملت بعدى عنى أهلى واشتغلت وكل فلوسى اديتها له اشترى بيها أملاك، ولما تعبت ودخلت المستشفى واكتشفت أنى عندى سرطان رفض يعالجنى ونزلنى مصر وقالى خلى أهلك يعالجوكى"نطقت بهذه الكلمات نورهان وهى داخل محكمة الأسرة لرفع دعوى نفقة من زوجها بد 7 سنوات من الزواج مبررة بذلك استحالة العشرة معه.


"عماد" في دعوى تطليق: "عايشة دور الملبوسة وجننتني معاها"

تقدم "عماد" بدعوى قضائية أمام محكمة الأسرة لتطليق زوجته مبررا ذلك بقوله: "كانت كويسة وفجأة تصرفاتها اتغيرت وبقت تعمل حركات مش طبيعية وطول الوقت تعبانة وكل الشيوخ أكدوا إنها مش عندها حاجة، والطب النفسي قالوا إنها بتعمل كدة عشان تهتم بيها، وعملت كل حاجة معاها لكن مافيش فايدة لدرجة إنها بتجرى فى الشارع وفضحتنى".


مريم في دعوى الخلع: "جوزي بيلبس بامبرز وبيغرقني وأنا نايمة"

ليته كان صارحنى منذ البداية بحقيقة مرضه وترك لي حرية الاختيار ولكن فوجئت بمرضه بعد الزواج وأنه يعانى من التبول اللإرادى، ورغم ذلك لم ينتظم على العلاج" جاءت هذه الكلمات على لسان مريم "اسم مستعار" وهي داخل محكمة الأسرة بزنانيري لرفع دعوى خلع من زوجها بعد عامين من الزواج مبررة استحالة العشرة معه.

هذا الخبر منقول من : اهل مصر






شارك بتعليقك
فيسبوك ()


احجز الان فى العاصمة الجديده تليفون 00201123000014

كتب بواسطة Shero
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.