الحق والضلال الحق والضلال
البحث

تابعنا على



العودة الى الرئيسية

لن تتخيل ما فعله البابا مع والده الراهب المتهم بقتل الانبا ابيفانيوس بعد ما كانت ممنوعه من نزول الشارع او دخول كنيسه

منذ 3 شهر
December 19, 2018, 5:47 pm
بلغ عن المحتوى
لن تتخيل ما فعله البابا مع والده الراهب المتهم بقتل الانبا ابيفانيوس بعد ما كانت ممنوعه من نزول الشارع او دخول كنيسه

مواضيع عامه
في الوقت اللي ناس عايزة تنتقم من راهب قاتل ، وناس تانية بتهاجم البطريرك وفي نفس الوقت بيقولوا سامحوا الراهب القاتل ، فيه بطريرك لا اهتم بده ولا ده، راح اتصل بأم الراهب المشلوح وأطمئن عليها وطمأنها ، حس بأم محبوسة في بيتها خايفة تنزل الشارع بعد ما كان الناس شايفنها أم لاتنين رهبان بقيت أم راهب قاتل ، لا كنيسة هتروحها ولا شارع هتنزله، وكمان اتصل بشقيق الراهب المشلوح عشان يطمئنه أنه هيفضل راهب في ديره ومفيش حد هيضايقه وأن الكنيسة لن تتعامل معه بذنب أخوه ، مش بس كدا أتصل بأخوات الراهب أشعياء وفلتاؤس عشان يطمئن عليهم.
وأقولك مفاجأة كمان الكنيسة عندها خدمة المسجونين والبابا مؤكد أنه هيدور على كاهن يروح للرهبان دول في سجنهم عشان يحثهم على التوبة، لكل الناس اللي كلمتنا عن المحبة وحرضونا على البابا تواضروس اتفرجوا على درس المحبة بجد، يلا كملوا هجوم وهو بيكمل محبة.

هذا الخبر منقول من : فيسبوك










اهم الاخبار
شارك بتعليقك
فيسبوك ()
كتب بواسطة gege
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.