الحق والضلال الحق والضلال
البحث


رسالة من القلب.. د. مجدي يعقوب يحذر المواطنين بسبب فيروس كورونا

منذ 3 يوم
March 26, 2020, 9:37 am بلغ



عرضت الإعلامية بسمة وهبة ، مقطع فيديو لجراح الطب العالمي مجدي يعقوب ، وهو يحذر المواطنين من التجمعات بسبب فيروس "كورونا".

ووجه "يعقوب"، رسالة خلال الفيديو الذي عرضه برنامج "كل يوم " المذاع علي فضائية "أون إي"، رسالة للمصريين يطالبهم فيها بإتخاذ الإجراءات الوقائية اللازمة للحماية من فيروس "كورونا".

وقال "يعقوب"، :" أنا خايف جدا أن المرض يبتدي يزداد زي ما حصل في الدول التانية ، لو حصل ده ، وديه متوقعة هيبقي فيه وفيات كتير، هنفقد أفراد من أمهاتنا و أولادنا ، وديه حاجة محزنة لو حصلت ، عشان كده لازم نشتغل

مع بعض دلوقتي عشان نمنع الخطر ده".

وإستطرد "يعقوب "، قائلا :" لازم نسمع للنصائح اللي جاية من الحكومة و منظمة الصحة العالمية ، لا تسمعوا للشائعات لآن اغلبها غلط ، مصر بلد عريقة ، ومرنت بمحن كثيرة هنتغلب علي هذه المعضلة لو إشتغلنا مع بعض ، أرجكم اقعدوا في البيت عشان ده هيمنع حالات جديدة أنها تحصل بسرعة ".
 

هذا الخبر منقول من : الوفد














شارك بتعليقك
فيسبوك ()


عرض خاص من بتر هاوس بالعاصمه الاداريه بمقدم ٥٦ ألف

كتب بواسطة emil
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.