الحق والضلال الحق والضلال
البحث


وزير التعليم للطلاب اللي مش هيعمل اللي إحنا طلبناه هيعيد السنة

منذ 2 شهر
March 29, 2020, 10:06 am بلغ
وزير التعليم للطلاب اللي مش هيعمل اللي إحنا طلبناه هيعيد السنة

طارق شوقي: "اللي مش هيعمل اللي احنا قدمناه هيعيد السنة"أبدى الدكتور طارق شوقي، وزير التربية والتعليم والتعليم الفني، تعجبه الشديد من كثرة أسئلة الطلاب، حول شكل الامتحانات، وحول كيفية إجراء الامتحانات، رغم البيانات الواضحة من وزارة التعليم، حول هذا الأمر، وتقديمها حلول واضحة وصريحة لكل أسئلة الطلاب، ورغم ذلك هناك استمرار للأسئلة من الطلاب.

وأضاف "شوقي"، خلال مداخلة هاتفية في برنامج "التاسعة مساء"، مع الإعلامي وائل الإبراشي، على شاشة "التلفزيون المصري": "إحنا قدامنا حلول واضحة وصريحة، مفيش أوضح من كده، آمل زي ما فيه في الحروب وقف إطلاق النار، أحنا عاوزين فترة لوقف إطلاق الأسئلة، زي هدنة كده".

وتابع: "دول بيضيعوا وقتهم في الأسئلة، أنا بقولهم استفيدوا بالوقت في التعامل مع اللي احنا قدمناه ليكم، عشان اللي مش هيعمل اللي احنا قدمناه هيعيد السنة".

هذا الخبر منقول من : الوطن














اهم الاخبار
شارك بتعليقك
فيسبوك ()


موضوع مثبت

كتب بواسطة emil
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.