موقع الحق والضلال موقع الحق والضلال

الرئيس عبد الفتاح السيسي يكشف عن حجم احتياطيات السلع

منذ 7 شهر
April 7, 2020, 5:48 pm
بلغ

موضوع
الرئيس عبد الفتاح السيسي يكشف عن حجم احتياطيات السلع
أكد الرئيس عبدالفتاح السيسي، أنه لا حاجة إلى القلق بشأن احتياطيات الدولة من السلع الغذائية: "الاحتياطيات لما قولت إن إحنا قعدتنا مع الحكومة مع وزير التموين والشرطة والخدمة الوطنية هدفها توفير السلع وبسعر كويس".





وأضاف السيسي، خلال كلمته على هامش تفقد استعدادات القوات المسحلة لمواجهة فيروس كورونا المستجد: "مفيش مشكلة خالص والسلع متوفرة الأمور ماشية خايفين من إيه، وأنا بكلمكم مش فيه إنتاج للقمح الشهر الجاي، على الأقل الإنتاج كله 9 مليون طن نصفه بيتم توريده للدولة والأرز نفس الكلام".
وتابع الرئيس: "متخافوش من حاجة أبدا، الحاجة موجودة بزيادة وإحنا بنبص أكتر من كده، إحنا واخدين بالنا كويس ولو الأمر محتاج تعاقدات أغلى أو أكبر هنعمل علشان نضمن الحد الأدنى 3 أشهر يكون موجود".
 
هذا الخبر منقول من : مصراوى

 




كتب بواسطة roromoha

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play