الحق والضلال الحق والضلال
البحث

زي مابتحط مصحف في عربيتك انا من حقي البس صليبي ..حدث بالفعل في شوارع مصر لكرستينا في نهار رمضان

منذ 2 شهر
June 4, 2020, 8:11 pm بلغ
زي مابتحط مصحف في عربيتك انا من حقي البس صليبي ..حدث بالفعل في شوارع مصر لكرستينا في نهار رمضان

كتبت شيرين رافت لموقع الحق والضلال 

اصبح الصليب في زمننا هذا عار وتهمه يحاسب عليها المسيحين . فاتورة حساب يدفعونها كل يوم بالاهانه والقتل والذبح . لم نكاد ننتهي من مجازر داعش ضد الاقباط ومذابح التكفيرين ضد المسيحين الا وظهر لنا كارهي الصليب واعداءه .

ما الذي يؤذيك عندما تري سيدة ترتدي صليب او تشاهد الصليب في يد رجل او طفل او طفله  ؟ 

ما الضرر الذي يعود عليك ؟ 

الم تسمع الايه التي تقول : لكم دينكم وليا ديني 

من سمح لك بمعاقبة حاملي الصليب ؟ 

هل هو صك دخولك الجنه ؟

من الذي زرع بذرة الكره هذه ؟ 

القصه التاليه حدثت بالفعل في رمضان 2012 

لفتاة تدعي كرستينا في نهار رمضان وامام الناس علنا واليكم القصه كامله كما جاءت علي لسان صاحبة الواقعه :
النهاردة كنت رايحة مشوار وقت الفطار او قبل الفطار بمفيش حاجات بسيطة وعدى من جنبى موتوشيكل راكب عليه اتنين الحقيقة مكنش واحد منهم بدقن ولا حاجة بس الغريب انه بص للصليب اللى معلقاه فى العربية وقال مسيحية وتف عليا . سؤالى بقى الراجل ده صايم ازاى ؟؟؟ وهل هو متدين ؟؟؟ والسؤال انا معملتلوش حاجة ليه يعمل كدا ؟؟؟ هل الانسان اللى صايم من حقه انه يعمل كدا فى حد اى كان هو مين او ايه ؟؟؟ هل الصليب مبيستحملش يشوفه كدا ؟؟؟ ولو مبيستحملش الصليب ومش عاجبه حالى ميمشيش فى الشارع انا
من البلد دى ؟؟؟ انا عايشة هنا ؟؟؟ زى ما معظم الناس بتحط مصاحف فى عربياتها وانا بشوفه ومش بتكلم من حقى انى امشى فى بلدى واحط صليب فى عربيتى ومحدش يشتمنى ولا يتف عليا !!!!!!!!!!!!!

شارك بتعليقك
فيسبوك ()

موضوع مثبت

كتب بواسطة Shero
تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.