موقع الحق والضلال موقع الحق والضلال

بالصور.. أحمد حسن وزينب يفتتحان مطعماً

منذ 1 شهر
October 13, 2020, 3:57 pm
بلغ

بعد أزمتهما الأخيرة، وقرار النيابة بحبسهم بتهمة تعريض حياة ابنتهما للخطر، ثم الإفراج عنهما بعد 6 أيام، قرر اليوتيوبرز أحمد حسن وزينب افتتاح مطعم خاص بهما، والابعتاد عن حياة اليويتوب.
ونشر أحمد حسن عبر صفحته الرسمية على "فيسبوك"، منشور قال فيه: "بعد بكرة الخميس، أجمل يوم فى حياتنا عشان أخيرًا حققنا حلمنا وهنفتح مطعم، يا رب يكون فتحة خير علينا، وبما أنكوا عيلتنا التانية لازم تشاركونا فرحتنا وتكونوا موجودين فى افتتاح مطعمنا الساعة ٣ العصر يوم الخميس الجاى".
وأضاف: "أوعدكوا أنكوا هتاكلوا أحلى فرايد تشيكن فى مصر، وأنا وزينب وكتير من المشاهير اللى بتحبوهم هنكون موجودين يوم الخميس من الساعة ٣ العصر إلى الساعة ١٠ بليل، هنستناكوا لأن اليوم ده هنخربها تصوير صور و فيدوهات، ده غير فى مفاجآت كتير هتفرحوا بيها وهتعرفوها لما تيجوا".





وتابع حسن: "مستنى وقفتكم جنبنا وتشرفونا يا أحلى ناس فى الدنيا عشان اليوم مش هيكمل غير بيكم، وفى قرارات قررناها حابب أعرفهالكوا، قررنا زى ما هنتاجر على أرض الواقع نتاجر كمان مع ربنا، فقررنا أننا نخرج ٢ جنيه مع كل أوردر يخرج من المحل، أول جنيه هيخرج للفقراء والمحتاجين واليتامى والمرضى، وتانى جنيه هيخرج لصندوق تحيا مصر، دعما مننا لبلدنا الحبيبة مصر، والقرار ده سارى طول ما إحنا عايشين على وش الدنيا إن شاء الله".

christian dogma


واختتم اليوتيوبر المثير للجدل: "كل الناس لازم تشرفنى يوم الافتتاح، هننبسط أوى بوجودكم جنبنا فى اليوم ده، وعايزين يوم الافتتاح نولعها، وأخيرا كل شخص جاى مينساش يجيب معاه كمامته، واللى مش هيجيب إحنا هنجيبلوا، وهنستناه على باب المحل، مستنينكوا عشان نخربها سوا يوم الخميس الساعه ٣ العصر".

christian dogma


يذكر أن الزوجان أخلي سبيلهم في التهم المنسوبة إليهم بشأن ابنتهم بعد عرضهم على النيابة العامة، وسداد ضمانًا ماليا قدره "أربعون ألف جنيه"، وتكليف المختصين بمجلس الأمومة والطفولة باستمرار متابعة الحالة الاجتماعية للمجني عليها، ووالديها وذويها، لمنع استغلالها بأي صورة من صور الاستغلال مرة أخرى، أو تعريضها للخطر.

هذا الخبر منقول من : الوان الوطن




كتب بواسطة emil

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play