موقع الحق والضلال موقع الحق والضلال

ريهام سعيد لـ حسن شاكوش يا جربوع.. والأخير يرد

منذ 4 شهر
May 8, 2021, 11:21 am
بلغ

تابع عبر تطبيق google news google news google news

أعلن مطرب المهرجانات حسن شاكوش مقاضاة الإعلامية ريهام سعيد، بعد نشرها صورة لـ "قاعدة حمام"، رداً على ظهوره في فيديو، وذلك بعد تصريحاتها في برنامج "شيخ الحارة والجريئة" والتي اتهمته بأنه عدوها الشخصي. وكتب "شاكوش" عبر حسابه على موقع على "انستجرام": "ردي على الكلام دا بالقانون لأن أحنا في بلد القانون". بداية خلاف "ريهام سعيد" ومطرب المهرجانات "حسن شاكوش":. كانت قد حلت "ريهام" ضيفة في برنامج "شيخ الحارة والجريئة" والذي تقدمة المخرجة إيناس الدغيدي، وخلال لقائها قالت أنها "شاكوش" عدوها الشخصي، ويرجع ذلك عندما طلبت منه الغناء في حفل أقامه أولادها في الساحل الشمالي بعد عودتهم من الخارج، ووافق على هذا الامر مقابل الحصول على مبلغ كبير من المال. وأضافت: قلت له هي أغنية واحدة في كابينة طلع عيني عشان يجي. ولما وصل كان فيه زحمة قلنا له ممكن تنزل تمشي قال شاكوش ميمشيش على رجله وسط الناس أنا فاكرة الأستاذ هاني شاكر قال إنه ركب موتوسيكل عشان يلحق حفلة" . ليرد عليها "شاكوش"، خلال مقطع فيديو نشره مساء أمس، عبر حسابه على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام"، إذ قال :"في الصيف اللي فات أنا كنت في الساحل الشمالي وهي كلمتني وطلبت مني أني أروح أحضر حفلة تخرج مع أولادها وأصحابهم، وفي الفترة دي أنا كنت في مشاكل مع النقابة ومكنش ينفع أني اشتغل وأنزل حفلات". وأضاف: " قولتلها إني محترم قرار النقابة ومش هينفع أغني في حفلات قالتلي متقلقش وطلبت منها أنها متعملش دعاية وهي قالتلي إن ولادها وصحابهم بس اللي هيكونوا موجودين بتاع 10 أو 15 واحد". وتابع: "هي بتقول إني طلبت منها مبلغ ضخم جدًا، أنا مطلبتش غير 30 ألف جنيه، قالتلي هتاخد 30 ألف وأنت هتقعد ربع ساعة، وفي النهاية اتفقنا على 10 آلاف جنيه وقولتلها تديهم للناس اللي معايا أنا مش هاخد حاجة، ولما وصلت القرية لاقيتها عاملة دعاية كبيرة وعدد الحضور كان يزيد عن 200 فرد، الأمن رفض يدخلني عشان ميحصلش حاجة لكنها بعتت ابنها دخلني. وإختتم "حسن شاكوش" حديثه في الفيديو قائلًا: أنا مخدتش منها جنيه، كلمتني بعدها وفضلت تقولي أنا راجعة التليفزيون ومش عارف إيه وبعدين عملتلي بلوك فعملتلها بلوك، وبعد كدا هي اتصلت بيا عن طريق فريق الإعداد عشان أظهر معاها وأنا رفضت".

 

هذا الخبر منقول من : الوفد




كتب بواسطة emil

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play