موقع الحق والضلال موقع الحق والضلال

بالصور ساهد ماذا قالت حلا شيحة عن تامر حسني قبل معز مسعود وبعده

منذ 2 شهر
July 17, 2021, 3:16 pm
بلغ
تابع عبر تطبيق google news google news google news




بالصور ماذا قالت حلا شيحة عن تامر حسني قبل معز مسعود وبعده


لا تزال أزمة حلا شيحة مع تامر حسني وصناع فيلم "مش أنا" تتصدر المشهد الفني وتتصاعد حدتها، وذلك بعد دخول نقابة المهن التمثيلية على خط الأزمة، حين أصدرت بيانا شديد اللهجة هاجمت فيه تصرف وحديث حلا شيحة عن فريق الفيلم والمجال الفني بشكل عام. 
منشور حلا شيحة عبر حسابها الشخصي على موقع الصور الشهير "انستجرام"، الذي هاجمت فيه صناع فيلم مش أنا لم يحدث ضجة في الوسط الفني فقط، بل تعدى ذلك ليكشف مراحل الاختلاف والتباين في مواقف وأفكار حلا شيحة قبل زواجها من الداعية معز مسعود وبعده.

حلا شيحة تمدح تامر حسني 

حلا شيحة والتي بدأت تصوير مشاهدها في فيلم مش أنا للنجم تامر حسني مطلع العام الماضي 2020، كانت على علاقة جيدة بفريق عمل الفيلم وعلى رأسهم تامر حسني حيث بدا ذلك واضحا من منشورات الطرفين عبر منصات التواصل الاجتماعي، وقت تصوير الفيلم.

ونشرت حلا شيحة صورة رومانسية تجمعها بتامر حسني من ضمن أحداث فيلم "مش أنا" في يناير 2020، حيث علقت عليها قائلة: "مش كل يوم في حياتنا بنقابل ناس تستحق نقف عندهم ووجودهم بيضيف حاجة حلوة في حياتنا".



christian-dogma.com



وأضافت: "تامر حسني من الناس دي لقيت فيه إنسان بسيط متواضع جدا تلقائي وجدع وأخ وصديق فرحانة اننا بنشتغل سوا في عمل جمعنا وسعيدة اكتر اني عرفت إنسان صديق وأخ للعمر، وأوضحت أن الصورة من أحداث الفيلم قائلة: لقطة من فيلمنا مش أنا يارب يعجبكم".



christian-dogma.com



ورد تامر حسني على رسالة حلا شيحة في ذلك الوقت قائلا: "يا حلا ربنا يخليكي ايه الكلام الجميل دا ، انتي اللي انسانة جميلة وطيبة و فنانه راقيه وتستاهلي كل خير عشان قلبك نضيف ويارب اصدقاء وإخوات طول العمر انتي عاملة شغل رائع فعلاً في فيلم (مش أنا) ربنا يوفقك يا رب".





الأخبار المتعلقة



وعادت حلا شيحة وقتها للتعليق بقولها: من قلبي لأنك كده فعلا إن شاء الله النجاح كله لفيلمنا.

بعد زواجها من معز مسعود

لكن كل ذلك تبدل تماما خاصة بعد زواج حلا شيحة من الداعية معز مسعود في فبراير الماضي، لتهاجم صناع الفيلم وتامر حسني والوسط الفني بشكل عام، ويظهر تغير كامل في أفكارها ومعتقداتها.

وكانت حلا شيحة فاجأت متابعيها برسالة طويلة وجهتها لصناع الفيلم حيث قالت: "انا اتفاجئت جدا بنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم وفي أيام ذي الحجة أيام مباركة وخصوصاً بعد آخر بوست نزلته ووضحت فيه أنا إيه واتفاجئت أكتر خصوصا بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده أنه حيحترم رغبتي وبعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات وأكدلي إنه حيحترم رغبتي".

وأضافت: "احنا يمكن نجحنا بمقاييس الدنيا بس صدقوني بمقاييس ربنا احنا لم ولن ننجح. أنا عارفة ومتاكدة إن زملائي جواهم خير بس للأسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الأمور صح بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا وأنا عيطت لأني شفت نفسي في المشاهد دي".  

وأوضحت: "دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها وكلنا بنغلط ولازم نغلط علشان إحنا بشر بس المصيبة إننا بنغفل وبننسى أنا مش حتكسف من حد أنا تبت من المشاهد دي وهي لا تصح وأنا غلطت وبصلح وأهم حاجة إن ربنا يرضى عني لأن في الآخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة ولا النجاح لا هو مش نجاح أصلا علشان النجاح الحقيقي حاجة تانية خالص إحنا أغلبنا ناسينها إلا القليلين منا".

وقالت: "الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل وميبقاش فن احنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي".



christian-dogma.com


ونشرت حلا شيحة رابطا لفيديو لتامر حسني معلقة عليه: "وحابة أفكرك بالفيديو ده يا تامر اللي قلت فيه أنا مش بتمنى أموت وأنا مطرب أنا دايما خايف من كده كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك وجوانا كلنا شوفه تاني يمكن يفكرك ان جواك اكيد في صراع".

وقالت: "و انا و كلنا كلنا بنغلط بس المهم في الاخر نتدارك الغلط و نصلح .{إِلَّا مَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ عَمَلࣰا صَـٰلِحࣰا فَأُو۟لَـٰۤىِٕكَ یُبَدِّلُ ٱللَّهُ سَیِّـَٔاتِهِمۡ حَسَنَـٰتࣲۗ وَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورࣰا رَّحِیمࣰا} الله على كلام الله وجماله يا سلام لو أصواتنا ومواهبنا كلها نستعملها في الخير عشان يبقى فن بجد".


 
هذا الخبر منقول من : موقع فيتو



الله محبة




كتب بواسطة GM

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play