موقع الحق والضلال موقع الحق والضلال

انقذوا حياة اندريا..الاستاذة مريم تستغيث وتتمني صوتها يوصل للرئيس

منذ 1 شهر
July 27, 2021, 2:15 pm
بلغ
تابع عبر تطبيق google news google news google news

(كتبت روجى فادى لموقع الحق والضلال)

انقذوا حياه اندريا استغاثت الاستاذة مريم مجدي والدة الطفل اندريا البالغ من العمر ٧ سنوات ويبلغ وزنة ١٥كيلو وقالت عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الإجتماعي فيسبوك : بقالنا ثلاثة شهور مش عارفين نصرف جرعات لعلاجه وبنستخدم البديل.

واضافت: اسم مرض ابني بارث سيندرم ايه هو بارث هو مرض بيجي عل x  كروموسوم وهذا المرض هو خلل جيني في كل خليه فيها مشكله ف كروموسوم دا بيخلي الجسم بيهاجم بعضوا بشكل غير طبيعي وبيتسبب في مشكله في نخاع العضم وبيضرب كفائه عضله القلب وتضخم العضله .

وتابعت: كما انه بيضرب المناعه باستمرار اودوار المناعه صعبه جدا في تعبها وبياثر علي عضلات الجسم وبياكل منها كمان عضلات كما يعمل علي تاخر في نمو الجسم وياكل الاسنان اللي في الفم وبيعمل ضمور في الاورده علشان كده بنركب سنتر لين كل شهر وطبعا علشان هنا ف مصر مفيش وصلات ال بتكون بديله السنتر وتعب الغرز بتاعتوا كل شهر.

واختتمت: نوعيات الاكل اصعب من اكل مرضي تمثيل غذائي مفيش بروتين او دهون او زيوت او احماض امينيه والاكل بنجيبوا من كويت واللبن ال بيستخدموا نادر جدا اسموا (ديوكال) وطبعا مجهود قليل بتاع الجسم مجهود البدني ضعيف هنا انا بسند ب جرعات ال (Live Gama )(I.v.IG) دي الجرعات اصلا ال ديما ناقصه وشهر نصرف واتنين او تلاته لا ومش موجوده تتباع دا طبعا غير تمنها بتمني صوتي يوصل للريس و يتبني حالة اندي و كلي ثقة في اهتمام ريسنا بادق التفاصيل.


كتب بواسطة roromoha

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play