محتاجين متبرع للفتاة القبطية جورجينا فايز لانقاذ حياتها

منذ 4 شهر
July 29, 2021, 5:14 pm
بلغ
تابع عبر تطبيق google news google news google news

(كتبت روجى فادى لموقع الحق والضلال)

قالت جورجينا فايز من خلال حسابها الشخصي على موقع التواصل الإجتماعي فيسبوك: انا من عشر سنين جالي مرض مناعي اسمه ذئبه حمراء المرض ده بيهاجم اجهزه الجسم كلها والمفاصل والكلي المرض عندى جالى زئبه جهازيه بس كنت باخد ادويه وكنت عايشه بيها كويس .

واضافت جورجينا انه فى سنه ٢٠١٨ بدات وظائف الكلي تعلي عن ١ وبعدين بقت ٢ والدكتور قالي الكرياتنين ملوش علاج لحد نا في خلال سنتين وصلت الي ٧ في عام ٢٠٢٠ وقالي الدكتور لازم تغسلي فورا  فركبت قسطره مؤقته في رقبتي علشان اغسل منها فورا لحد مااعمل عمليه في ايدي اغسل منها.





الأخبار المتعلقة


وتابعت: بعد تلات اسابيع العمليه بتاعت ايدى باظت ودخلت عمليات تانى لان ايدى اتلوث واتحجزت فى المستشفى فضلت اغسل كل ده من القسطره طبعا ده غلط جدا لان القسطره اتلوثت جالى التهاب رئوى حااد فى الرئتين وكانت عضله قلبى وصلت ٢٧٪؜ وجالى تلوث فى الدم والانميه عندى وصلت ٥.

واختتمت: كنت مانعه اكل وشرب ودخلت عنايه مركزه فضلت فى المستشفى شهر الفتره دى غسلت من قسطره فى الناحيه التانيه من رقبتى وبعدها خرجت عملت قسطره فى صدرى وبغسل منها حاليا 
والقسطره دى بتفضل من ٦ شهور لسنه وانا عملاها فى شهر اتنين محتاجين متبرع فصيلة دمه o+ ضرورى قبل ٦ شهور عشان لو الوصلة الحالية اتقفلت الدكاترة قالوا مش هينفع نعمل وصلة تانى خلاص لان الذئبة بتهجم على الاوردة والشرايين بتاعتها للتواصل01220366367.





كتب بواسطة roromoha

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play