موقع الحق والضلال موقع الحق والضلال

بعد مقتل شنودة صلاح محمد فتحى يكتب(المسيحي مايستهلش القتل)

منذ 1 شهر
July 30, 2021, 2:16 pm
بلغ
تابع عبر تطبيق google news google news google news

(كتبت روجى فادى لموقع الحق والضلال)

بعد مقتل القبطي شنودة صلاح ذبحاً عاي يد القاتل المتطرف كتب الشاعر محمد فتحى مقال من خلال حسابة الشخصى على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك بعنوان ( المسيحى ميستهلش القتل ).

وقال أيه الحكاية قوللى يا عم مسمعتش عن حرمة الدم ليه خليت الأرض مروية بأغلى و أطهر بحور من الدم قوللى أزاى و بأى شكل بتاكل ليه المسيحى أكل حرام عليك بجد حرام المسيحى ميستهلش القتل.

قوللى على أى أساس بتقتل فى مينا وتوماس أوعى تصدق اللى قالك أن دول خنازير أنجاس أنت بتقتل فى شرع مين م الأخر كله سلف و دين ربنا موصاش أبدا بالدم لا فى أى شرع ولا أى دين دم مارتينا و دم سوزان دم أمجد و دم جورفان دم صارخ واصل للسما بيهز فى عرش الديان.

مين اللى وصاك و وزك اللى هز ضميرك و هزك لكن نهايتك على كل حال بحور النار هتبقى من حظك ياللى فى دراعينك فارد المسيحى دمه مش بارد هتعرف قيمته لما تشوف اللى من السما جاى و وارد أوعى تستهون بقتل الروح مين اللى قال حلال مسموح لو حد قالك ده طريق الجنة أعمل حسابك مش هتروح.

دم المسيحى اللى سال دم قادر يهز جبااااال
حق راجع و كمان أضعاف ربنا ما بينساش محااااال خليك فاكر ياريت متنساش دم المسيحى مراحش بلاش كله فى دفاتر السما متسجل اللى لا بتنقطع ولا بتنباش.


كتب بواسطة roromoha

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play