انتهت بـ البلوك .. قصة حب المطربة والمذيعة رنا سماحة لمدة 13 سنة

منذ 5 شهر
August 26, 2021, 8:58 pm
بلغ
انتهت بـ البلوك    قصة حب المطربة والمذيعة رنا سماحة لمدة 13 سنة

كتبت - أماني موسى بعد أيام قليلة من إعلان المطربة رنا سماحة خبر حملها، حيث نشرت مقطع فيديو عبر إنستجرام ببطن مُنتفخ وابتسامات تعبّر عن سعادتها، وعلّقت : احساس كبير، شعور خطير، بحاجة جامدة بتربطنا ، لتفاجئ جمهورها بالطلاق!

تفلت الفنانة رنا سماحة بعيد الميلاد الأول لزوجها، المُلحن سامر أبوطالب، بعد أشهر من زواجهما، حيث خططت للاحتفال بالزوج في المنزل مُفاجأة إياه، فبمجرد دخوله من باب منزلهما يجد الظلام يسيطر على المكان وبعد ثوان يتم إضاءة الأنوار للاحتفال مع عائلته والمقربين وعلى رأسهم سماحة .

عن زواجها: مبسوطة أوي ومش قادرة أستوعب في ديسمبر 2020 تزوجت رنا سماحة من الملحن سامر أبو طالب، وقالت خلال لقاءها ببرنامج theinsiderar بالعربي : لحد دلوقتي بحاول استوعب أن ده حقيقي، حتى مش عارفة أجمع الكلام، حاسة إن في حد هيجي يصحيني من النوم من أول اليوم .

أصدقاء لمدة 13 سنة وعقّب زوجها الملحن سامر أبو طالب: كنا صحاب بقالنا 13 سنة، فجأة بنتجوز وفجأة في قصة حب كبيرة بيننا، ربنا يكملها بالخير .

الاحتفال بعيد زواجها الأول: حسة من الفرحة أن محدش متجوز غيري وتحدثت الفنانة عن كواليس الحفل عبر انستجرام وتقول: يارب أكون قدرت أحققلك ولو جزء من السعادة والحب إلى عيشاها معاك، ناس كتير بتقولي يا بنتي هو مفيش حد غيرك اتجوز، عايزه أقولهم ربنا يديكم اللي يخليكوا تحسوا أن محدش غيركم اتجوز ربنا يرزقكم باللي ينوركم ويفرح قلوبكم، كل سنة وأنت معايا وفي حضني ودايمًا مبسوط وناجح وسعيد يا أحلى جوز في الدنيا .

ويرد على مفاجأتها ومجهوداتها بهدف إسعاده، قائلًا: مش قادر أوصف فرحتى باللي عملتيهولي ولا عارف أشكرك إزاي يا حبيبتي وبنتي وصاحبتي وأختي ومراتي وكل دنيتي شكرا من كل قلبي على كل حاجه عملتيهالي الحمدلله أنك في حياتي وربنا عوضني بيكى يا ست البنات وأحن زوجة وأجمل ضحكة بتنور دنيتي كلها .

واستكمل: بحبك ودي كلمة قليلة أوي على اللى جوه قلبي ليكي يا رنا، ربنا يسعدك ويقدرني أني أفرح قلبك زى ما فرحتيني وبتعملي ما في وسعك عشان ترضيني، ربنا يباركلي فيكي ويبعد عنا كل سوء ويحفظنا من كل شر، بالنسبة بقى لأهلي وعائلتي أبويا اللى أنا غرقان في خيره ربنا يباركلي فيه ويحفظه وأخواتي بجد أنتوا فرحتي وسندى .

حب وصداقة زواج ثم طلاق وإلغاء متابعة! مؤخرًا وبعد مرور أقل من عام على زواجهما ألغى كل من الفنانة رنا سماحة متابعتها لزوجها الملحن سامر أبو طالب، وهو أيضًا!

حذف الصور التي تجمعهما لم يتوقف الأمر على إلغاء المتابعة فقط، بل أيضًا حذفا صورهما سويًا من تطبيق Instagram، ولاحظ محبيها ذلك بعد إعلانها عن حملها مؤخرًا في فيديو.

عن الطلاق: ولاد الأصول ميطلعوش أسرار البيت برة ولا يقذفوا المحصنات وكشفت سماحة حقيقة انفصالها عن زوجها الملحن سامر أبو طالب، عبر حسابها بأنستغرام، قائلة: عذرًا أيها الـ trend فلدي ما هو أغلى من كنوز العالم تعلمت في بيت أهلي أن العلاقة بين الراجل والست أمانة ما ينفعش تطلع برة البيت، خطيبتك، مراتك، طليقتك، أيًا كان، الأمانة دي ولاد الأصول بس اللي يعرفوا يصونوها وما يفشوش أسرارها، ولاد الأصول بس اللي ما بيكذبوش ولا بيدعوا على بعض بالباطل، ولاد الأصول ما بيقذفوش المحصنات ((كبيرة من الكبائر) .

ولاد الأصول بيعاشروا بالمعروف وبيفارقوا بالإحسان وأضافت قائلة: ولاد الأصول بس اللي ما بيخونوش الأمانة، ولاد الأصول بس ما بيفجروش في الخصام، ولاد الأصول مش محتاجين يستعطفوا حد ولا محتاجين يدعوا المثالية، بيسيبوا أخلاقهم تتكلم عنهم، وما بيتكلموش هم عنها، ولاد الأصول ما بيلقحوش على بعض، ما بيجيبوش سيرة بعض غير بالخير، ولاد الأصول بيعاشروا بالمعروف وبيفارقوا بالإحسان، وما بينسوش الفضل بينهم، ده اللي ربنا أمرنا بيه، ده اللي أهالينا ربونا عليه، ده اللي الإنسانية بتقوله .

حفلة في 7 سبتمبر بمسرح الساقية جدير بالذكر أن رنا سماحة تستعد لإحياء حفل غنائي في 7 سبتمبر المقبل، على مسرح النهر بساقية الصاوي بالزمالك.

وطرحت سماحة مؤخراً ألبومها الجديد الذي يحمل اسم 7 رجالة ، ويضم 10 أغان تم تصويرها على طريقة الفيديو كليب، وهي: خانت نفسها، تتر النهاية، 100 مليون عاملة، 7 رجالة، حياتي تخصني، اسمه إيه، عندي الجرأة، نقطة ضعف، قلبي معلم، بقيت شبهك .

ألبوم 7 رجالة يشار إلى أن رنا سماحة طرحت مؤخرًا ألبوم 7 رجالة ، الذي يضم 10 أغاني صورت على طريقة الفيديو كليب، هي (خانت نفسها، تتر النهاية، 100 مليون عاملة، 7 رجالة، حياتي تخصني، إسمه إيه، عندي الجرأة، نقطة ضعف، قلبي معلم، بقيت شبهك).

البداية من برنامج ستار أكاديمي رنا سماحة (مواليد 7 أبريل 1990، القاهرة) هي مغنية، درست في المعهد العالي للموسيقى العربية، وشاركت في برنامج ستار أكاديمي - الموسم التاسع.

طرحت عدة أغنيات كانت أولها غلطت من الأول ، وتعمل أيضًا كمذيعة في راديو 9090.

كانت البداية التلفزيونية لها عندما عملت مذيعة لأول مرة أثناء مشاركتها في برنامج أجمل سنين عمرنا ، وأثناء مشاركة رنا في البرنامج تعاقدت على المشاركة في تقديم برنامج البنات ميعرفوش يكدبوا، والذي استمر 4 حلقات فقط قبل أن يتوقف لأسباب إنتاجية.

قدّمت برنامج غني وبس مع مينا عطا على إذاعة 9090، واستمر البرنامج 8 أشهر حقق خلالهم نجاحًا كبيرًا وفاز بجائزة أفضل برنامج إذاعي في 2015 من ديرجيست . وقدمت برنامج سنة تانية غنا مع مينا عطا على إذاعة 9090 أيضًا وفاز بجائزة الدير جيست. وقدمت برنامج دويتو غنا وبرنامج باب الغنا الذي تقدم الموسم الثاني منه حاليًا على الراديو 9090 بصحبة مينا عطا








كتب بواسطة roromoha
احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play