سائق ميكروباص .. انزل مش بركب مسيحيين وبعد تلت ساعة جاء الرد عليه

منذ 3 شهر
September 24, 2021, 7:22 pm
بلغ
سائق ميكروباص    انزل مش بركب مسيحيين وبعد تلت ساعة جاء الرد عليه

انهرد حصل معي موقف عجيب وأنا بركب الميكروباص من الموقف ، بطريقة ما السواق عرف اني مسيحي ويبدوا أنه كان متعصباً جداً ، فأنزلني من الميكروباص بدون أي سبب بطريقة مهينة جداً أمام جميع الركاب ، وقال لي : انزل من هنا ، أنا مش بركب إللي زيك !!

بيقولي نزلت من الميكروباص وأنا أشعر بمهانة شديدة ، وأخذت أعاتب الله عتاباّ مراً وبقيت أقول لربنا : يرضيك كدة يارب ، لحد أمتى الأوضاع هتستمر بالشكل ده ، لحد أمتى الأشرار هيتسلطوا علينا كدة ، ده حتى مافيش واحد من ركاب الميكروباص قال له عيب كدة

وبعد كل الألم والعتاب إللي جوايا ، روحت ركبت ميكروباص تاني ، لكن الألم والعتاب إللي جوايا لربنا مش عايز ينتهي ، أخيراً إتحرك الميكروباص في طريقه للقاهرة ، وبعد تلت ساعة بالظبط فوجئنا كلنا بحادثة على الطريق ، الميكروباص إللي السواق نزلني منه مقلوب على الطريق والسواق والركاب كلهم مرميين على الأسفلت ، مش عارف مين مات ومين مصاب لكن غالباً كلهم ماتوا !!!!





المنظر كان مؤثر جداً وكنت حزين جداً على إللي ماتوا

لكن رفعت عيني للسما وقلت لربنا ياااااه يا رب !! بقا أنا زعلان منك وعمال أعاتبك وكأنك مقصر معايا ، أتاريك كنت بتنزلني من الميكروباص عشان تنقذ حياتي من الموت !!!

كل أزمة تتعرض لها سيحولها الله لخيرك كن متأكد ستعيش فرحان برغم الالم لان ضابط الكل قال لاأتركك ولا أهملك

أَجَابَ يَسُوعُ وَقَالَ لَهُ: لَسْتَ تَعْلَمُ أَنْتَ الآنَ مَا أَنَا أَصْنَعُ، وَلكِنَّكَ سَتَفْهَمُ فِيمَا بَعْدُ .

منقول

الله محبه




كتب بواسطة Lomy
احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play