موقع الحق والضلال موقع الحق والضلال

ابونا دانيال يكشف سر لاول مره وما شاهده ابونا انجيلوس يوم تفجير كنيسه طنطا

منذ 3 يوم
October 12, 2021, 10:14 pm
بلغ
تابع عبر تطبيق google news google news google news

كتبت مرمرسامح لموقع الحق والضلال

ابونا دانيال يكشف سر لاول مره وما شاهده ابونا انجيلوس يوم تفجير كنيسه طنطا

قال ابونا دانيال ابو الشهيد بيشوي انه عندما وقع حدث تفجير كنيسه مار جرجس ابو النجا بطنطا ذهب احد الشباب الى ابونا انجيلوس وهو منهار غى البكاء وذلك بسبب فقدانه اعز احبائه في التفجير الذى حدث يوم احد الشعانين وبعد ذلك رد عليه ابونا انجيلوس الانطوانى وقاله عل فكره انا كنت هناك في وقت التفجير الا حصل تعجب الشاب من رد ابونا وقاله ازاي يا ابي وقدسك عمرك ما زورت الكنيسه او جتها حتى فبدأ ابونا ان يوصفله الكنيسه وترتيب الايقونات . وقاله (( يا ابني كنت هناك وشفت السيد المسيح خارج من الهيكل وبيقف عند الشمامسه والشعب وكان بيختار الناس وكل ما كان بيقف عند شخص كان بينور واللي كان بيسيبه كان بيوقف ملاك عنده يحميه وفجأة دخل السيد المسيح الهيكل واثناء دخوله حصل التفجير وكانت الملائكة كثيرة جدا وكانت موجود السيده العذراء ومارجرجس وابو سيفين ومارمينا وقديسين كتير بس مش عارفهم كلهم وكانت الملايكة بتصد الشازايا من ناس وتوجها لناس لدرجه ان فيه شازيه وصلت لوحدة في اخر الصف قدامها حوالي ٧٠٠ شخص حاجه عجيبه وغريبه . وهذا الكلام بالفعل بيأكد ان ربنا اختار ناس معينه للشهاده وللاصابه )) وانى كمان الشهيد سليمان كان جنبه اخوه التؤام وهو الرب اختاره وشقيقه لم يصاب حتى وكمان ما حدث لام ابونا بينيامين وذهاب الاباء الكهنه اليهم وهذا ما انقاذهم .
بركة شفاعه ابونا القديس انجيلوس الانطوني معانا امين

 

كتب بواسطة roromoha

تنوية هام: الموقع غير مسئول عن صحة ومصداقية الخبر يتم نشره نقلاً عن مصادر صحفية أخرى، ومن ثم لا يتحمل أي مسئولية قانونية أو أدبية وإنما يتحملها المصدر الرئيسى للخبر. والموقع يقوم فقط بنقل ما يتم تداولة فى الأوساط الإعلامية المصرية والعالمية لتقديم خدمة إخبارية متكاملة.

احصل عليه من app store تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play