انتحار الشاب القبطي بيشوي بلامون حزنا علي وفاة والدتة بفيروس كورونا

منذ 1 اسابيع
January 13, 2022, 5:36 pm
بلغ
انتحار الشاب القبطي بيشوي بلامون حزنا علي وفاة والدتة بفيروس كورونا

اصيبت والدة الشاب القبطي بيشوي بلامون بفيروس كورونا وتدهورت حالتها الي ان ذهبت للسماء وتركت ابنها الطالب الجامعي بنجع حمادي فلم يتحمل ماحدث لوالدته فقرر ان ينهي حياته ولكن بطريقة خاطئة وهي الانتحار (شنق نفسه في مروحة البيت).

وتقول الاخبار ان بيشوي بلامون يبلغ من العمر 19 عام ووقت سفر الأب لاستلام جثمان والدته من القاهرة التي توفيت بفيروس كورونا وترك بيشوي مع الحزن وقلة الحيلة في المنزل فعاد وجده جثماناً بعد الانتحار من خلال شنقه نفسة في المروحة حزننا على وفاة والدته.

ونشر احد اقاربة صورته معلق عليها من خلال صفحتة الشخصية علي موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك قائلا: ليه يا حبيبي تعمل في نفسك كدة انا مقدّر وحاسس بوجعك وصدمتك ووحدتك الفراق صعب والوحدة أصعب لكن تقتل روحك ! الإنتحار مش حل !.





الموت هو الحقيقه الوحيدة اللي يومياً بيثبت ان الحياة ملهاش قيمه الموت هو افضل عظة للتوبة الموت رغم انه بيوجعنا على غيرنا بننسى تماما ان بكره هايوجع غيرنا علينا ساقية بتدور ومازال بيخطف الناس الحلوة اللي هاتوحشنا قعدتهم ولمتهم والكلام والضحك معاهم.

هايوحشنا حضنهم وسؤالهم وطبطبة ايديهم

هايوحشنا اسمهم اللي بيظهر على الموبايل وابتسامتهم اللي بيقابلونا بيها.وبالرغم من كل الوجع فيه حتة نور بتقول ليس هو موت لعبيدك بل انتقال والمنتقليين مابيمتوش بيفضلوا عايشين في كل حتة فينا في كل مكان بنروحه بيحسوا جدا بينا وبيفرحوا بنجاحنا وبيحزنوا لتعبنا عزي يارب كل نفس بتتألم واملاها تعزية وفرح ويقين ان الاموات احياء في سماء لا تعرف الموت.




كتب بواسطة roromoha
احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من علي app store احصل عليه من Google Play تحميل تطبيق الحق والضلال من google play